GR-11. Del refugi de Biadós al refugi de Corones. Jornada 15.

En la jornada anterior es va passar pel coll de Chistau i en aquesta d’avui pel port de Chistau. Sortint de Biadós es remunta pel lateral del riu Cinqueta, que al seu punt gairebé de naixement es creua per un pont. És llavors que per terreny pedregós i travessant congestes de neu resistents al desglaç s’arriba al port de Chistau, naixement del riu Estós. Baixant per la seva vall, primer pedregosa i després plena de vida s’arriba al refugi del mateix nom de la vall i del riu. A partir d’aquí, un camí de bast molt ben cuidat va baixant de cota fins a transformar-se en pista forestal tot just quan es travessa una porta de propietat ramadera. El GR juga a creuar-la fins que decideix seguir la seva sinuositat. Una pista molt atractiva per excursionistes amb ponts creuant torrents, bancs per seure-hi i miradors a gorgues i cascades. S’arriba a Puen de San Chaime on un càmping ofereix bar, súper i refugi.

La jornada continua per pista forestal pel barranc de Vallibierna amb el trànsit restringit. Un autobús que surt de Benasc arriba fins al refugi de Corones però el GR, clar, es fa caminant. Aquest refugi, al peu de l’Aneto és lliure i es troba en excel·lents condicions per dormir-hi. El riu Vallibierna hi passa tranquil pel seu costat. Paratge idíl·lic de pineda de pi negre, envoltat de cims i a una alçada de 1980m sobre el nivell del mar.

Iniciant la jornada cap al port de Chistau
Pont travessant el Cinqueta
Vista del tram pujat
Baixant per la vall d’Estós
Refugi d’Estós
Puen de san Chaime
Bus pujant pel barranc de Vallibierna